8 Ağustos 2012 Çarşamba

Neden...


Neden güneş doğmak zorunda? 
Neden yeni bir güne başlamak zorundayız? 
Neden gece bitmek zorunda? 
Neden zaman yalnızlığımızda son bulmuyor? 
Neden ruhumuz karardığında çıkıp gitmiyor? 
Neden karnımı doyurmak zorundayım? 
Neden her şeyin daha basit olduğu dünyalar, bizim için birer ütopya? 
Neden her şeyi bilemiyorum? 
Neden uykum geldiğinde, uyumaya direnince gecenin bitmeyeceğini sanıyorum? 
Neden insanlar kendi istekleri için başkalarını kullanıyor? 
Neden bir şeyler hissetmek zorundayım? 
Neden bir şeylere anlamlar yükleyip, onları benim için değerli yapıyorum? 
Neden sevdiğim insan benimle değil? 
Neden kendimi başkaları için değersiz hissediyorum? 
Neden kendimi yalnızlığımda bile bir dost olarak görüyorken,başkalarına ihtiyaç duyuyorum? 
Neden düşünüyorum? 
Neden bir ağaç gibi huzurlu yaşayamıyorum? 
Neden insanlar hep bir çıkar peşinde? 
Neden insanlardan nefret ediyorum? 
Neden sevdiğim insanı kıskanıyorum? 
Neden sevdiğimi içime saklayıp, dünyadan izole etmek istiyorum? 
Neden dünya bu kadar kötü? 
Neden kötülük var? 
Neden tanrı varsa şayet; bu düzene, bu adaletsizliğe müdahale etmiyor? 
Neden tanrı yoksa şayet; insanlar iyiliğin mantıklı olduğunu kavrayamıyor? 
Neden bu kadar zeki olmamıza rağmen sefiliz? 
Neden insanların bizi üzmesine izin veriyoruz? 
Neden yazılmış tüm kitapları okuyamıyorum? 
Neden hayal gücümüz var? 
Neden hep bir rekabet içindeyiz? 
Neden güç arayışı içindeyiz? 
Neden gücü doğru kullanamıyoruz? 
Neden adalet yok? 
Neden insanlar ölüyor? 
Neden ayrımcılık var? 
Neden insanlık belirli ideolojik dogmalara sıkı sıkıya bağlanmış bir vaziyette? 
Neden insanlar hiçbir şeyi sorgulamıyor? 
Neden başkaldırmıyoruz? 
Neden varız? 
Neden hiçbir şey net değil? 
Neden insanlar doğru kanıtlara inanmıyor? 
Neden insanlar bilinmeyenden korkuyor? 
Neden kendimizi diğer canlılardan üstün görüyoruz? 
Çünkü insanız, yaşıyoruz, düşünüyoruz, hissediyoruz, akıllıyız ve beş para etmeyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder